STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...

STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...
Informace o knížkách

středa 26. prosince 2012

POSLEDNÍ VÁNOČNÍ


      Dnešní den jsme pojali kulturně a vyrazili do ABC na představení České vánoce, které nedávno na svém blogu chválila Wlčice, a tak jsme se nechali zlákat. Vyšla na nás alternace s Evou Nádaždyovou a – byť jsem ji v této roli neviděla, ale její herecký styl znám dost dobře – troufám si říct, že byla nepochybně rovnocenná s představeními, v kterých roli anděla hraje Dana Batulková.
      Milé je přetahování čerta a anděla o duše českých bezvěrců. Jednoduchá, ale současně i vánočně romantická, je scéna. Ovšem naprosto bezchybné jsou koledy, které tvoří předěly a současně nerozlučnou součást představení. Dvě jsem neznala, takže o to víc potěšená jsem odcházela.
      Docela mě ale překvapilo, kolik bylo v hledišti dětí, jejichž věk se pohyboval mezi rokem a půl a dvěma a půl roky. Většina z nich nebyla se starším sourozencem, takže nebyly v divadle z nutnosti, protože nebylo hlídání, ale spíš tak trošku proto, že se nikde neuvádí, od kolika let jsou České vánoce pro děti vhodné.  Informace, která mi obecně chybí u představení v divadlech, která se nevěnují primárně dětem, ale mají na repertoáru kousky, které cílí i na dětského diváka. Představení trvá téměř hodinu a půl bez přestávky, leckteré narážky a vtípky jsou náročné i pro děti starší. Případným zájemcům o návštěvu představení s dětmi by mnou doporučený věk dětských diváků byl zhruba 6+.
      Rozhodně jsem zastáncem toho, aby děti chodily do divadla co nejdříve, ale ve věku okolo dvou let bych trpělivost dítěte, maminky i okolí testovala na něčem výrazně kratším a jednodušším. Ovšem děti starší se bavily skvěle, představení mělo spád a vtip a nebylo nabubřelé ani patetické, což se ne u všech vánočních kousků zadaří. Pokud budou České vánoce na repertoárů i v příštím roce, rozhodně je pro čas adventu a vánoc vřele doporučuji. A těším se, že v lednu tady na blogu budu doporučovat další kulturní zajímavosti. Teď ale, pohlcena dětským prázdninovým programem, se na několik dní odmlčím a budu si místo psaní užívat volno :-). V lednu tedy nashledanou!

Zdroj fotografie: mestskadivadlaprazska.cz

3 komentáře:

  1. Ahoj, děkuji za tip.
    Moje zkušenost je ale i taková, že divadlo údajně vhodné pro děti 3+ bych já dala až 6+, prostě někdy ani sami tvůrci dětských představení nemají tušení, co zvládne tříleté dítě....

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, ono je to někdy i tím, že tuhle dodatečnou informaci začleňují až v obchodním oddělení/v propagaci a ne přímo tvůrci, takže je občas trošku mimo. Jinak souhlasím s tím, že je to hodně individuální. Ale řekla bych, že do těch 3+ je prostě obecně hodina a něco bez přestávky moc, tak malé dítě pozornost prostě neudrží takovou dobu (takže bych aspoň dala informaci i délce představení a je-li, či není-li, přestávka, podle toho už se dá taky ledasco zhodnotit). Od 3+ dál už je to hodně "kousek od kousku", ale přestává to být tolik podmíněné délkou a mnohem víc obsahem. Přesto by aspoň orientační zmínka věku neškodila a spíš malinko nadsazená než naopak.
    J.

    OdpovědětVymazat
  3. Už jsem to četla u Wlčice a docela mě mrzí, že jsme to nezvládly. Takže doufám, že za rok bude opět na repertoáru a stihneme návštěvu.

    I.

    OdpovědětVymazat