STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...

STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...
Informace o knížkách

pondělí 10. prosince 2012

SETKÁNÍ S MALÍŘEM


V Ekvádoru jsem měla štěstí a mohla jsem se setkat s malířem Vicentem Donosem. Úplnou náhodou jsem v jedné maličké galerii v plážovém letovisku Salinas narazila na jeden z jeho obrazů. Majitelka krámku se mi sice snažila vnutit nejrůznější nábožensky zaměřené a velmi kýčovité obrazy. Ale ne, obrovské Krvácející srdce Ježíšovo, olej o rozměru dobrých 2m na 1,5m si opravdu do ložnice pověsit odmítám. Ale když už jsme do galerie vlezli, prohlížela jsem kupy obrazů dál. A tam byl. Nijak zvlášť velký, ovšem zajímavě barevný obraz. Scéna z noční rybářské vesnice. Navíc za cenu, nad kterou by se autoři komerčně úspěšnějších obrazů výše zmiňovaných, jen ironicky ušklíbli a povytáhli pohoršeně obočí. Já byla rozhodnutá. Když majitelka krámu viděla, že žádný větší obchod neudělá, rezignovala, zabalila obrázek a ještě mě, evidentně ztracenému případu, doporučila navštívit ateliér Vicenta Donosa. Byl to jen kousek a tak jsme se tam rozjeli hned.
            Udělali jsme dobře. Zase tolik příležitostí k návštěvám ateliérů člověk nemá. Mohli jsme si prohlédnout různé fáze vzniku obrazu. Jejich autor nám vysvětlovat svoji techniku, kdy místo špachtlí pracuje s barvou nožem. Viděli jsme jeho obrazy ze starších období i jeden, nově vznikající, který jasně ukazoval, že se otevírá další etapa… Protože jsme si povídali poměrně dlouho, dozvěděli jsme se něco i o samotném malíři.
Vicente Donoso, narozený v Guayaquilu, začal malovat pod vlivem svého otce, Reynalda Donosa, který byl dekoratérem. Později Vicente Donoso studoval na Akademii výtvarných umění v Guayaquilu. Jeho učiteli byli Luis Peňaherrera a Abel Gavilanes. Od roku 1972 Vicente Donoso realizoval mnoho samostatných i skupinových výstav v Ekvádoru i v zahraničí.
Malíř prošel různými tvůrčími etapami. Nejvýznamnější jsou figurální období a etapa přístavů a ​​západů slunce. Abstraktní malbě se věnuje od roku 1985 a ta od této doby zasahuje do většiny jeho prací., který běží přes všechny jeho práce od roku 1985.
Víc jsem si povídala než fotila, ale alespoň dvě fotografie jsem udělala. Takže následují malíř se svým obrazem (Život v rybářské vesnici) a malíř uprostřed patia před ateliérem, v pozadí „modré dítě“, jedna z mála plastik, které kdy dělal.

Zdroj fotografie: Autorka blogu, Malíř a jeho obraz

Zdroj fotografie: Autorka blogu, Malíř a modré dítě

A pokud by měl někdo zájem o více informací, najde je ZDE.

Žádné komentáře:

Okomentovat