STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...

STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...
Informace o knížkách

pondělí 21. ledna 2013

PŘEDVOLEBNÍ ROZLOUČENÍ


            Kampaní jsem zažila povícero. U nás i v cizině. I tato dospěla do bodu, kdy – jak např. ZDE  poznamenal KS a já si jeho slova půjčuji – vylézají „kanální brigády“, aby očernily protivníka. Vylézají na obou stranách a vylézají skutečně nejen u nás – abychom si snad nenamlouvali, že je tento posun v kampani naším specifikem.
            Není a pro mě bývá oním okamžikem, kdy přestávám zprávy okolo kampaně sledovat. Proč? Protože jsem rozhodnutá. Protože v tuto chvíli už se o přízeň váhajících nebojuje zajímavými argumenty, ale za použití drbů. Hraje se na city a je jedno, jestli se „argumentuje“ sexappealem jednoho či ohavností druhého nebo přepíráním rodinného špinavého prádla na veřejnosti. Protože za kandidáty už dávno mluví jejich klaky. Protože z těchto skupin – ať na jedné či druhé straně – jen těžko vypadne něco, co by mohlo moje rozhodnutí změnit. A upřímně se mi nelíbí představa rozhodování se na poslední chvíli pod vlivem těchto hysterických výkřiků a činů – hysterie okolo toho, kdo s kým bude nebo nebude točit, hysterie nad tím, jestli vadí víc, že případná první dáma neumí česky nebo to, že nemá ráda fotografy, hysterie nad tím, že jakýsi XY si o kandidátových výrocích (a je úplně jedno, o kterých výrocích kterého kandidáta) myslí to, či ono, protože to má skvěle podloženo tím, že před třiceti roky potkal babičku kandidátovy tety a ví tedy víc než jiní, že neví je úplně fuk, hlavně že okolo toho lze rozpoutat hysterii…
            Jak jsem řekla, v tuto chvíli se od těchto výlevů odpoutávám. Nepopírám, že si třeba znovu přečtu něco, co mě zaujalo (nejlépe něco sepsaného či vyřčeného samotným kandidátem ještě dávno před kampaní) nebo naopak v danou chvíli nezaujalo. Ale než půjdu k volbám chci si udělat jakousi vlastní poslední bilanci, byť jen symbolickou, a k tomu ovzduší a články plné hysterie a do extrému vyšponovaných emocí neprospívají.
            Nebudu se už nikde k volbám vyjadřovat, s nikým nebudu probírat, kdo by koho měl volit a proč a tímto prosím ty, kdo mají tendence posílat mi maily atp. s tisíc a jedním důvod proč volit tak či onak, tyto výkřiky zasílat přestali. Nebudu je číst. Budu už jen respektovat každého právo rozhodnout se jak chce, respektovat důvody, které ho k jeho volbě vedly. A upřímně doufám, že po vyhlášení výsledků voleb převládne radost nad hořkostí.

Zdroj fotografie: lika-cz.eu

2 komentáře: