STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...

STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...
Informace o knížkách

pondělí 25. února 2013

MLÁĎATA


            Poslední dobou přišli do módy zajíci a koloušci. Nikoli na talíři a na divoko podle nějakého superreceptu. Do módy přišli zajíčci a koloušci mezi dvaceti, maximálně třiceti – pak už to není ono – a tenhle trend se šíří mezi ženami 30+ jako nějaký záhadný počítačový virus. Abych zůstala u počítačové terminologie, chvílemi to vypadá na hru „Ulov si svého zajíčka“, jen se nehraje na počítači ale ve skutečnosti a kdekoli tam, kde je příležitost. Během jarňáků jsem například zjistila, že pro instruktory lyžařských škol by se dámy případně i vraždily :D.

            U lovkyň mediálně známých mám často intenzivní pocit, že zajíčkem/kolouškem – terminologie se různí – svůj mediální obraz činí zajímavějším. A nedělám si iluze, že o totéž jde velmi často i, do té doby neznámému nebo jen letmo registrovatelnému, mladíkovi. Výjimky samozřejmě existují, nepopírám ani to, ale až příliš často vztah končí, když splnil svůj účel.

            Na podobné lovy se ale vydávají i ženy, které žádný mediální obraz nemají ani nikdy mít nebudou. Často, ba v naprosté většině případů, ale mají rodinu a upřímně… ne každý manžel je monstrum hodné parohů a podvádění… Tak proč tedy? Nuda, pocit, že mi něco utíká a nikdy už to nedoženu, touha dokázat si, že jsem pořád ještě mladá a krásná…? Od všeho trochu?

            Nedávno jsem slyšela názor jedné z lovkyň, že ta, která setrvává v jednom vztahu a nikdy si ani neodskočí (definitivní únik není v těchto případech podmínkou) krní jako osobnost. Nevím, doposud jsem si myslela, že jako osobnost mohu růst i se stále tímtéž partnerem. Že k mému růstu samozřejmě přispívá kontakt, pracovní i přátelský, s ostatními lidmi, mezi nimiž se bezesporu – alespoň v poměru k mému věku – mohou vyskytnout i zmiňovaná mláďátka, mám-li si s nimi co říct a mají-li oni názory, znalosti atp., které mohou být přínosem. Nikdy jsem tedy osobní růst neměřila počtem navštívených postelí (až to jednou udělám zjistím, že jsem nejen nerozvinutá a zakrnělá, ale přímo zaostalá :D).

            Anebo je to prostě všechno tím, že se na nás dnes ze všech stran valí přesvědčení, že všichni máme právo na cokoli, všichni si můžeme užívat, nikdo nad námi nemá moralizovat. Story z časopisů o té či té, která si našla toho či ono, odkopla tamtoho, a rozlétla se za štěstím, výše řečené jen podpoří a umocní. Otázkou zůstává, neroste-li člověk jako osobnost více, když do svého slovníku a myšlení přidá i slova jako zodpovědnost či ohleduplnost. On takový odskok za zajíčkem či kolouškem často končí jinými zlomenými srdci než jen oné dotyčné dámy, která hledala vlastně bůhvíco…

Zdroj fotografie: cz.123rf.com 

Žádné komentáře:

Okomentovat