STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...

STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...
Informace o knížkách

pátek 28. června 2013

DRÁŽĎANY

            V mé paměti utkvěly Drážďany z osmdesátých let. Drážďany více než méně šedivé, vlastně nijak zvlášť přitažlivé. Drážďany, kam jsme občas vyrazili za nákupy toho, co se u nás sehnat nedalo nebo dalo, ale dráž… nebo prostě jen toho, co se trochu odlišovalo od běžně dostupného zboží v Praze okolí. Drážďany, kam jsme jezdili také do Zwingeru, který měl obzvlášť rád můj dědeček. Od těchto časů jsem nějak neměla důvod ani čas se do Drážďan vypravit, a tak v mojí mysli přetrvávaly v oné podobě, kterou jsem si do ní vryla v letech ještě víceméně dětských.

Zdroj fotografií: Drážďany, osmedátá léta, neumarkt-dresden.de


            Po návštěvě Filmparku Babelsberg jsme se rozhodli přenocovat v Drážďanech a já jsem si tak mohla porovnat své vzpomínky se současností. Musím říct, že vzpomínky a skutečnost se nemohly lišit víc. Snad jen ten Zwinger mi přišel pořád stejný J. Jen jsme samozřejmě zjistili, že jeden den je příliš málo, že stačí právě tak na to, seznámit se trochu blíže s centrem, navštívit kostely – tak trošku moje mánie -, projít uličky, rychle omrknout novostavby, maličko přečíst o vykopávkách vedených v centru města… a naplánovat si, na co na všechno se příště podíváme podrobněji a v pomalejším tempu.





Zdroj fotografií: autorka blogu

Žádné komentáře:

Okomentovat