STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...

STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...
Informace o knížkách

úterý 18. června 2013

MÓDA HROU

            Nedávno jsem zde psala o svém kladném vztahu k módě i o jedné z mála módních přehlídek, které jsem se za poslední roky zúčastnila. Protože módu a módní trendy – historické i současné – mám opravdu ráda a považuji alespoň základní orientování se v ní za přínosné, neboť podle mě tvoří i ona součást všeobecného rozhledu, kterým by člověk měl, nebo alespoň mohl – disponovat, přijde mi docela normální s ní a s její historií seznamovat i děti.
            Vzhledem k tomu, že suchopárné líčení jednotlivých období by bylo nejspíš kontraproduktivní, přijde mi ideální – existuje-li možnost – zařídit se podle Komenského, tedy „škola hrou“. Příležitost se naskytla v podobě dětské historické módní přehlídky (9.6.2013). Modely, stylizované účesy té doby, trocha líčení, stejně jako při předchozí přehlídce, o níž jsem psala, prostředí zámku Sychrov. Celou přehlídkou provázela Jolana Voldánová a historie módy se změnila spíš v pohádku o módě, přístupnou dětem všeho věku, a která současně nenudila ani přítomné dospělé.
            Holčičí nadšení bylo nefalšované, šaty, spodničky, doplňky jako vějíře, staré panenky, mašle, čelenky, staré zámecké schody, po kterých jako nefalšované princezny scházely dolů. Navíc příslib následného programu pro předvádějící i přihlížející děti. A ty předvádějící MOHLY zůstat v šatech. Co víc si přát?

            Výtěžek ze vstupného šel navíc na dětský domov v Liberci. Líbilo se mi i to, nenásilná forma, jak dětem ukázat, že to, co dělají, může pomoci někomu druhému a ukázat jim to bez velkých slov a laciného moralizování. Za sebe velmi upřímně doufám, že tradice těchto přehlídek bude na Sychrově, který mě hned několikrát za sebou překvapil jen v tom nejlepším slova smyslu, budou pokračovat a bude se o nich dozvídat stále více lidí. Kdo by se chtěl podívat na více fotografií, může zde.






 Zdroj fotografií: autorka blogu

Žádné komentáře:

Okomentovat