STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...

STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...
Informace o knížkách

pondělí 10. února 2014

PRVNÍ ČTVERNÝ

ZOH jsou v plném proudu, někdo je sleduje, někdo nesleduje, ale všichni o nich vědí. V rámci prvních dní soutěží proběhla poprvé v historii krasobruslařská soutěž týmů. Krasobruslení se mi líbí, takže jsem si ji ujít nenechala. Při jízdách mužů bylo samozřejmě - a jako vždy častým tématem - jestli dotyčný skočí nebo neskočí čtverný skok. Někteří skočili, jiní ne a rozhodně se nikdo nezabýval tím, kdo vlastně na mezinárodních soutěžích čtverný skok skočil jako první.
Protože ten první byl "od nás", tedy přesněji řečeno z bývalého Československa, protože mluvíme o letech osmdesátých, přijde mi zajímavé na onen historicky první soutěžní čtverný skok se zase po letech podívat.
Dnes tedy Jozef Sabovčík (4.12.1963, Bratislava), dvakrát zlatý na ME, jednou stříbrný na ME a bronzový ze ZOH jeho čtverný skok (toeloop) na ME 1986:

Zdroj videa: youtube.com

Zdroj fotografie: figure-skaters.blog.cz

6 komentářů:

  1. Fakt díky! To jsem nevěděla a jsem krásně hrdá :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On vůbec skákal úžasně, taky mu říkali "jumping Joe" :-).

      Vymazat
  2. Díky za připomenutí, myslím, že jsem to video nikdy neviděla, krásný zážitek. Krasobruslení je též mé oblíbené. Vůbec musím napsat, že to tu ráda čtu, díky. Culinka

    OdpovědětVymazat
  3. To takhle kdysi dávno postavili na brusle malou Pimpu. Jak k tomu došlo nebudu rozvádět, moje máma měla krasobruslení moc ráda a tudy cesta vedla. Mno, bylo to asi v takovém duchu, jako kdyby na ty brusle postavili poleno, případně rovnou pařez. Ale dodnes se mohu pyšnit tím, že jsem také skákala (jenom těch otoček bylo poněkud méně a dost často končily držko-pádem). :-))
    Pimpa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pimpo, nechceš poslat "videjko"? Že bych tě dala pod Sabovčíka :D
      J.

      Vymazat
    2. Jindřiško, pod Sabovčíkem by mi to sice velmi slušelo, naštěstí v době, kdy jsem takto vrcholově sportovala, ještě kamery snad ani neexistovaly :)). Mám možná jednu fotku z nějaké soutěže, kde jsem první. Bohužel od konce :D.
      Pimpa

      Vymazat