STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...

STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...
Informace o knížkách

čtvrtek 6. února 2014

TROCHA NOSTALGIE NIKOHO NEZABIJE

Dávno, dávno tomu měla moje babička na kazetě nahrané forbíny Jana Wericha s Miroslavem Horníčkem. Nahrané pravděpodobně nějakým věrným divákem přímo během různých představení v ABC, pak přehrávané kamarádům - až nějak doputovaly k nám. Zvuk byl místy dost příšerný a člověk musel řádně špicovat uši, aby všechno pochytil, ale všem vadám navzdory jsem tuhle kazetu prostě milovala. Později mě doprovázela do Španělska, do Ekvádoru a velmi spolehlivě působila jako zaháněč smutku a stesku po domově.
Dnes by Jan Werich slavil 109. narozeniny. Nechce se mi pouštět do hodnocení jeho díla ani v době meziválečné ani v době poválečné, řešit verze toho, jak to bylo či nebylo s jeho podpisem Anticharty… To nechám na povolanějších. Pro mě Jan Werich zůstává tím, za koho se sám tak často označoval… klaunem… moudrým klaunem, který pobaví i rozesmutní, dokáže přinutit k zamyšlení i jen obyčejně rozesmát jednoduchou slovní hříčkou… Je pro mě dalším z těch, na které by se zapomínat nemělo. A protože forbínami jsem začala, forbínami také skončím… Dámy a pánové, Jan Werich a Miroslav Horníček něco z forbín z představení Těžká Barbora…





Zdroj videí: youtube.com


Zdroj fotografie: wikipedia.org

4 komentáře:

  1. Díky, málo už ho poslouchám...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo :-). Taky už ho poslouchám míň než dřív, ale připomenu si ho ráda. A v Medvědovi se Zázvorkovou byl úžasný, to už je prostě klasika.

      Vymazat
  2. Mám oba herce ráda a s chutí se na video kouknu.
    Jen chci říci, že je lépe psát:dnes je 109. výročí narození Jan Wericha..., protože 109. narozeniny by pravděpodobně neslavil. Připadá mi to komické, nějak se to rozmohlo - 110. narozeniny toho a toho, přitom umřel třebas v padesáti, tak jaképak, že by oslavil......
    Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte pravdu :-), jen jsem těch "výročních" článků měla v posledních dnech nějak víc a už jsem se slovu výročí tak trošku vyhýbala...

      Vymazat