STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...

STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...
Informace o knížkách

sobota 1. března 2014

FRANCIE NA PRAŽSKÉM HRADĚ

Rok francouzské kultury završila výstava “Francouzské umění ze šlechtických sbírek”. Původně měla končit 23. února 2014, ale pro velký zájem veřejnosti byl termín posunut na 2. března 2014. Stihla jsem výstavu dneska, tedy na poslední chvíli - jak se zdá, je to poslední dobou můj nový zvyk :-)
Na výstavě jsou k vidění francouzské umělecké předměty ze sbírek českých šlechtických rodů, které byly nějakým způsobem s Francií spojené. Nejvýraznějšími zástupci jsou Rohanové, což asi málokoho překvapí. Mně se tak znovu do blogu promítá zámek Sychrov, protože mnohé z exponátů pocházejí právě odtamtud.
Kromě nepochybně překrásných exponátů, mě na výstavě zaujalo i potěšilo to, že se myslelo i na děti. Formou soutěže o volný vstup na některý z českých hradů či zámků. Děti dostaly formulář, tužku a mohly začít zakroužkovávat správné odpovědi. Alespoň ty moje díky tomu neopominuly detailně prostudovat jediný exponát…

Kdo by tedy stíhal ještě zítra, má naposledy možnost v Císařské konírně na Pražském hradě. Kdo ne, alespoň několik fotografií.









 Zdroj fotografií: autorka blogu

Žádné komentáře:

Okomentovat