STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...

STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...
Informace o knížkách

středa 12. března 2014

VĚRA CHYTILOVÁ (1929-2014)

Jsou lidé, které člověk nemusel osobně znát, aby jejich odchod vnímal jako ztrátu osobní, protože ho - byť nepřímo - dlouhá léta provázelo to, co dělali, čemu se věnovali. Dnes zemřela režisérka Věra Chytilová. Její odchod vnímám přesně tak, jak jsem napsala výše. Její filmy jsem objevila v letech osmdesátých a už mne nikdy neopustily. Stejně tak jsem ráda četla nebo poslouchala rozhovory s paní Chytilovou, protože to byla skutečně výjimečná dáma s rozhledem a ojedinělým pohledem na svět. Nebudu tady a teď vypisovat, co kdy natočila, ostatně její životopis je k nahlédnutí např. ZDE nebo ZDE. Jako malé připomentuí alespoň dvě ukázky z filmů:

Zdroj videa: youtube.com , Šašek a královna

Zdroj videa: youtube.com, Kopytem sem, kopytem tam

Zdroj fotografie: novinky.cz

1 komentář:

  1. Vnímám to naprosto stejně. Je mi z toho dnes smutno na duši

    OdpovědětVymazat