STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...

STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...
Informace o knížkách

neděle 14. září 2014

NĚCO JE ŠPATNĚ

O životě deviantního vraha Romana K.
Mrazivý rozhovor Eliščiny babičky s vrahovou družkou.
Chudinka se statečně bránila! Detaily smrti Elišky jsou jen pro silné nátury.
Den po smrti Elišky: Hádka o peníze.
Komplikované vztahy: Kdo je kdo v rodině Elišky?
To je on! Exkluzivní foto vraha Elišky.
Psycholožka o matce zavražděné Elišky.
Co policie ještě tají lidem o detailech vraždy?

Tohle jsou jenom některé z titulků, které na mě na internetu vyskákaly v posledních dnech. Tedy v dnech těsně po násilné smrti malého devítiletého děvčátka. Určitě zdaleka nemám přehled o všech článcích, které se na internetu objevily. Ani o těch, které září na pultech trafik a na stojanech v supermarketech, přehled nemám. Pouhou představu. I ta mi stačí.
Zemřela malá holčička a já nemám chuť tady rozebírat co, kdo, jak a proč píše. Ale na dvě otázky bych jednou ráda slyšela odpověď:
1)                Co mají komu podobné články - a téměř telenovela vytvořená online z jednoho zmařeného života – přinést (tedy kromě zisku pro vydavatele)?
2)                             Co by se stalo, kdyby nebyla v těchto případech vyslyšena poptávka (opět tedy kromě toho, že by vydavatelé vydělávali dál jen na skandálech nejrůznějších VIP-ek, které s tím ale často a rády souhlasí)?

Myslím, že na obě otázky jde odpovědět jedním slovem NIC. A je-li jediným cílem zvýšit zisk a ukojit chorobnou zvědavost některých lidí, pak... je něco hodně špatně...

Zdroj fotografie: tiskar.net

6 komentářů:

  1. Všechno je pšatně :(, když je možné, aby se to stalo.. a přesně jak píšeš on-line o tom neustále podávají zprávy všechna média, všechno je špatně :(
    M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel se tyhle věci děly, dějí a nejspíš i dít budou. Pokud jde o tisk, tak jistě souhlasím, aby informoval, že se dítě ztratilo, zveřejnil fotku, vyzval lidi k pozornosti, informoval, že se našlo v pořádku nebo ne, informoval i o tom, že zatkli podezřelého a jestli je to skutečně pachatel nebo ne. To všechno samozřejmě k práci tisku patří. A tím by taky měla končit, ne z toho pak udělat telenovelu, kde budou propírat rodinu, oběť i vraha až do vánoc, to už jsou opravdu v 99% informace, které nikomu nic nepřinesou, je to jen morbidní (a samozřejmě i o zisku vydavatelů) a to už mi vadí strašně moc.

      Vymazat
    2. Přesně tak. Detaily, které nikomu nic nepřinesou- jen velké % národa po nic bohužel lační. Stačí mi ty titulky, co na mě vykouknou na internetu, TV zprávy jsem minulý vypla, protože nechci, aby moje dítě tyhle splašky sledovalo v přímém přenosu- u nich ve škole se stejný případ stal před 4lety (Anička) - a bylo to děsivé, co předváděli novináři před školou. Naháněli učitele,. rodiče, děti... a co si o tom myslíte? a jaká byla jako kamarádka? - jak tohle souvisí s etikou, inteligencí a obyčejným lidským soucitem? Jak je asi těm, kteří ji osobně znali a prožívají to nejhorší období smutku... a do toho denně několikrát dostanou takovou mediální masáž. Nechápu. Neumím si ani představit, že jsem ta reportérka, která zvoní u dveří pozůstalé rodiny a získává zvídavými otázkami detaily- aby zvýšila sledovanost své stanice... něco je špatně, jak bylo naprosto výstižně napsáno v nadpisu :-( ...a až to bude rok, neopomeneme celou kauzu pěkně od začátku národu přežvýkat-kdyby snad někdo nááhodou zapomněl...

      Vymazat
    3. No, já odmítám číst jakékoli detaily ze života Elišky i její rodiny. Kategoricky odmítám vědět, kdo kde fetoval nebo nefetoval,kdo se o koho staral nebo nestaral. Bohatě mi stačí, že byl zmařen dětský život. Jsem ráda, že pachatel dřepí tam, kam patří, a víc vědět nepotřebuju.

      Bulvár jsem začala ze zvědavosti projíždět před pár týdny. Projdu titulky, protože jsem chtěla vědět, co národ tak vehementně čte. Když si ráno chodím do trafiky pro cigára a občas přihodím nějaký časopis do metra, vidím, co lidi kupují. Ty všelijaké Blesky a Ahy. Zvědavost se rozhořela .... cože tam tak píšou, asi? No, titulky mi bohatě postačí projed jednou až dvakrát za týden. Nedávno mě zvědavost přemohla ještě víc ... rozklikla jsem Novotného. Neudělalo se mi dobře, drobet jsem se i rozčílila, tak jsem se rozhodla, že už to opakovat nebudu.

      Nevím, proč po tom národ lační, ale je fakt, že po tom z nějakého zvrhlého důvodu lační. Že je na tom někdo hůř než já? Že si pak někdo připadá lepší, víc v pohodě? Nevím.

      A tak nějak jsem si teď vzpomněla na Případy 1. oddělení o zavražděném novináři .... tam to krásně padlo ... jak novináři najednou otočili, když šlo o jejich kolegu. Celým tím seriálem se táhne linka bulvární novinářky, která leze a vleze všude, aby najednou zjistila, jak hnusný to je.

      I.

      Vymazat
  2. Bulváru se cíleně vyhýbám jak v trafikách tak na internetu, zpravy v tv nesleduji. V tomto případě jsem udělala výjimku a sledovala případ na netu. Tragédie se totiž odehrála v sousedním městě a desetiletý syn chodí sám ze školy na kroužky, chtěla jsem tedy vědět, zda už dopadli vraha. Musím objektivně říci, že Blesk byl při informování o pátrání o krok před ostatními servery a co napsal, převzali od něj. Zřejmě má na kriminálce své lidi. Ovšem to, co píše teď, je už zbytečné a udivuje mě, čemu všemu věnuje pozornost. HankaK.

    OdpovědětVymazat
  3. Omluva za chybku - samozřejmě servery převzaly.

    OdpovědětVymazat