STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...

STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...
Informace o knížkách

středa 1. října 2014

ŠPANĚLSKÉ KNIŽNÍ ÚLOVKY

Když někam jedu, vždycky odtamtud přivezu knihy. Čím víc... tím lépe J. Tentokrát došlo na knihy ze Španělska. Mít větší kufr, přivezla bych jich rozhodně víc (i když ceny knih ve Španělsku jsou takové, že mě překvapuje, že ještě někoho překvapuje, že Španělé nakupují knihy méně než dřív...).
Spokojená jsem i takhle. Ana María Matute je jistota. Z jejího posledního – a bohužel nedokončeného románu – jsem zatím přečetla jen pár stran, ale už teď jsem okouzlená... příběhem, jazykem, myšlenkou, prostě vším.
Isabel San Sebastián je pro mne velká neznámá. Kritiky má ale výtečné, tak jsem na její ságu La mujer del diplomático (Diplomatova žena) mapující několik desetiletí života jedné ženy v různých zemích hodně zvědavá.
Dějiny španělského malířství a sochařství 1. poloviny 20. století jsem si koupila po návštěva Museo Centro del Arte Reina Sofía, kde jsem zjistila, že o některých jménech chci prostě vědět víc.
Zbývající tři knihy jsou pro děti. Dvě jsou pro moje dvě zpěvačky – španělské a mexické národní písničky -, ta třetí pro syna, který raději výtvarno... a všichni tři si zase jednou počtou španělsky...

Až já přečtu vše, recenze tentokrát vyjdou na blogu na stránce „Pro ty, kdo čtou rádi v cizích jazycích“, ale třeba oba romány jednou najdeme i v českém překladu v našich knihkupectvích J.




Žádné komentáře:

Okomentovat