STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...

STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...
Informace o knížkách

sobota 27. prosince 2014

PRAVIDELNÝ PŘÍSUN ROMANTIKY

V dobrých 90% případů se romantickým filmům vyhýbám. Největším obloukem těm, v kterých se kromě zamilovaného páru překonávajícího těžkosti objeví ještě postava starého pána, u kterého všichni váhají, jestli je skutečným Santa Clausem nebo ne. Nakonec v moři slz a dojetí všichni doplují k závěru, že by mohl být, zázraky se přece dějí...
Mám ovšem i svých pár výjimek – třeba takové Vzpomínky na Afriku nebo Ptáky v trní – a jednu stálici. Angeliku... J. Červenější knihovna už to být nemůže, ale vždycky mě potěší (navzdory tomu, že jsem milou Angeliku vždycky považovala za mírně exaltovanou – tolik štráchů kvůli jedné jizvě J ).
Nepotěšila ale prý tak úplně autorku knižní předlohy. Mme Golon byla toho názoru, že filmová Angelika je napsaná pro a podle Michele Mercieur a ne podle její Angeliky z románu. Prý se těšila, že jednou někdo natočí tu „pravou“ Angeliku.

Knihy jsem nečetla, takže jsem spokojená s filmem jako takovým. Romantika až na půdu, k tomu můj oblíbenec Robert Hossein... J. Děkuji tedy České televizi, že mi můj pravidelný přísun romantiky pravidelně zabezpečí. Je to takové mě červenoknižní okénko mezi literaturou a filmy podstatně temnějšími...

Zdroj fotografie: francouzskyfilm.cz

8 komentářů:

  1. Já také děkuji, pravidelnému přísunu romantiky každoročně provázenému pravidelným přísunem alkoholu do mojí krve....:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já do krve nějak nic nepřisouvám, protože u toho výjimečně pracuju, ale i tak dobrý :D

      Vymazat
  2. Mně bohužel romantické rozjímání kazí informace o tom, kterak se ti dva hlavní herci ve skutečnosti nesnášeli. A ve scéně, kde zamilovaně vrkají, si představuji, jak by si nejraději vyškrábali oči :D. To pak jde veškerá romantika do kopru....:D.

    Pimpa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Njn, stane se :D Ale zahráli to dobře :-)

      Vymazat
    2. Och ano, zahráli to zcela profesionálně. Já když si představím jednu mně velmi, velmi nemilou osobu opačného pohlaví, je mi jasné, že bych se asi překonat nedokázala. Ovšem proto také nelezu k filmu, to je jasné ;) :D.

      Pimpa

      Vymazat
    3. Ono je někdy lepší se o tom zákulisí moc nedozvědět :D

      Vymazat
  3. Angelika je také moje oblíbená dávka romantiky, ale tentokrát jsem si ji odepřela.
    Nějak se mi více spojuje s letními večery než s vánočními.
    A také rozlišuji, některé díly mám raději než jiné.

    OdpovědětVymazat