STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...

STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...
Informace o knížkách

úterý 3. března 2015

THOMAS C. BREZINA - DOTEK ANDĚLA - RECENZE

Poslední dobou, vlastně spíš už poslední roky, se knihy určené čtenářům v kategorii 13+ doslova hemží upíry, vlkodlaky, zombíky a... anděly. Čtenářka okolo třinácti nejsem už poměrně dávno a upřímně... svět výše zmiňovaných stvoření mě příliš nepřitahoval ani v době, kdy jsem byla. Poměrně dlouho (pominu-li, že jsem viděla první díl Twilight ságy) se mi tedy tyto knihy vyhýbaly, ale nakonec zvědavost zvítězila a když se mi naskytla příležitost sáhla jsem po Doteku anděla od Thomase C. Breziny.
Přiznávám, že anotaci jsem nijak zvláštní pozornost nevěnovala. Pár jsem jich četla už dříve a obvykle jsem o knize nezjistila nic víc, než že se z někoho stane anděl nebo se někomu v životě anděl objeví. Nechala jsem se prostě překvapit, kdo bude tím hlavním hrdinou... anděl nebo člověk, který umí s nebeskými bytostmi komunikovat.
Thomas C. Brezina mě překvapil poměrně příjemně – hlavní hrdinkou je patnáctiletá Amy, která okřídlené bytosti vídá, ale současně je hlavním hrdinou i kandidát na anděla Matt. Na začátku všechno plyne přece jen trošku předvídatelně, Amy sama sebe nepovažuje za hezkou, navíc si moc nerozumí s mámou, jediný, kdo ji chápe, je anděl, s kterým konzultuje své problémy... Navíc je zamilovaná do Matta, který je ovšem popovou hvězdou, takže láska od začátku z kategorie těch platonických.
Přesto se Amy podaří dostat do Mattovy blízkosti... Chce podpis a nezapomenutelný zážitek. Podpis nezíská, zážitek ano. Matt je totiž cokoli, jen ne onen sympaťák z pódií a plakátů... Setkání končí katastrofálně. Amy s druhý den dozvídá, že Matt měl autonehodu a pravděpodobně zemře. A ona ho začíná vídat jako anděla s černými křídly. Její původní anděl se nyní jaksi nedostavuje a tenhle nový má problém... jestli jeho křídla nezbělají, z kómatu, v kterém se nachází se nedostane... a kam půjde, to snad radši nechce ani odhadovat... Otázka je, jestli Amy dokáže Mattovi pomoct, aby jeho křídla včas změnila barvu...
Příběh sám není nijak objevný – alespoň nazíráno očima dospělého čtenáře – ale současně není ani hloupý ani špatně napsaný. Od začátku drží rytmus, postavy mají své charaktery, které se neotáčejí nečekaně o 180°podle potřeby příběhu, co nejvíce to jde se vyhýbá zaběhaným klišé a když už se nějaké přece jen objeví, nepůsobí trapně... K tomu samozřejmě výrazně přispívá i jazyk, který nesklouzává do sladkobolné roviny, která je pro mnohé knihy tohoto druhu (a nejen ty o andělech, ale romantika obecně) typická...
Rozhodně se po přečtení Doteku anděla (zakoupit můžete v KNIHCENTRUM.cz) nestanu pravidelnou čtenářkou veškerých románů s touto tematikou, ale konkrétně tuhle knížku s klidným svědomím předám k přečtení vlastní dceři, pro jejíž věkovou kategorii je vlastně určená. A to je z mé strany asi to nejlepší doporučení, které můžu dát J.

Moje hodnocení: ★★★

Zdroj fotografie: KNIHCENTRUM.cz

Recenze pro:

Žádné komentáře:

Okomentovat