STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...

STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...
Informace o knížkách

neděle 21. června 2015

CO BY BYLO BEZ NÁS BLBÝCH?

V posledních dnech jsem hledala pár informací, které se týkají čivav. Před více než dvěma měsíci jsme naší labradorce - smutnící po ztracené kočičí kamarádce – koupili mini kamaráda (kámoš její velikosti už opravdu v úvahu nepřicházel).


Při hledání informace o tom, s kterými kšírami pro čivavu mají lidé dobré zkušenosti, jsem narazila na diskuzi, kde se probíralo, jestli čivavu s PP nebo bez PP. Že chovatelé budou pro PP a ti, jejichž fena se spustila s ne-PP čivaváke nebo s jorkšírákem nebo špicem budou zastávat názor, že je to jedno, jsem tak nějak počítala.

Překvapil mě ale docela hojně podpořený názor, že může být někdo tak blbý a nevšimnout si, že čivava bez PP má některé rysy, které neodpovídají standardu případně, že přímo vykazuje rysy sousedovic maltézáka. A ještě ke všemu ti blbí dál mluví o svém pejskovi jako o čivavě (i když má delší nohy nebo spadlé ucho), standard neřeší  a ještě jim přijde ten chudáček neestetický pěkný...

Docela bych bývala čekala větší kritiku těch, kdo na férovku neřeknou – je to kříženec toho a toho a tvrdí, že čivava jen bez PP, protože byla poslední v řadě. Na tuhle kritiku se nedostalo, blbí byli jen ti špatně nakupující neznalci...

Osobně se mi někam ztratila teorie, že mnozí i vidí a vědí, ale pejsek se jim líbí, o výstavy nestojí (to by hledali ty s PP předpokládám) a tak prostě koupí tu svoji „čivavu“, i když moc dobře vědí... Ano, taky vím, že náš Rambo nikdy nebude čivava okolo kila živé váhy, vím, že by mohl být v kohoutku klidně o centimetr nižší, protože bude na hraně nebo těsně nad... ALE má skvělou povahu, je krásný a nádherně mu začíná růst prapor na ocásku a uších i límec okolo krku, miluje naši labradorku, naše děti i nás...

Ano, patřím mezi blbé, protože i když jsem viděla, koupila jsem. A jen se tak ptám, jaké označení je tedy správně pro prodejce „čistých“ čivav bez PP, které čisté nejsou a co by s těmito pejsky bylo, kdybychom my blbí neexistovali...



Zdroj fotografie: autorka blogu

1 komentář:

  1. Jedna věc je teda ta, že u psíka s PP ti chovatel ručí, že psík bude prostý vrozených vad, ale i tady už jedni moji známí dost narazili. Druhým problémem jsou současné množírny, které chrlí specielně tyto typy plemen, tedy čivavy a tak. Tady už člověk musí být tak trochu nějak při smyslech.

    Osobně mám psa bez PP, bígla (nevím, co jsem zrovna měla za pominutí smyslí, ale mám prostě bíglici a mám ji ráda :-)), paní, která mi ji prodala, jsem si projela na netu, psíka i jeho rodiče jsem viděla, jakož i prostředí, kde byli první dva měsíce.

    Takže ano, jsem blbá (navíc jsem tý bíglici bez PP povolila křížená štěňata), ale tak nějak si myslím, že i ti psíci bez PP mají nárok na pohodový domov a že my blbí je nakonec nenutíme někde pózovat na výstavě, plodit s tím, s kým my určíme, ale s plodí si tak nějak s tím, s kým se rozhodli (jo, tomu kastrace brzy učiní přítrž :D, podruhé bych už devět štěňat nedala).

    Suma sumárum - podle mě není důležité, zda psík má PP nebo nemá PP (samozřejmě za předpokladu, že nechci skotačit po těch výstavách a stát se zasloužilým chovatelem ... doplň plemeno dle uvážení), ale to, odkud psík vzešel, jak se o něj starali první dny a týdny jeho života :-). Ti, co mi tu zbyli (aktuálně tu mám dva) se mají tak nějak nejlíp z naší rodiny :-). Nejdřív se pere psíkům, naše prádlo hážu do pračky až v okamžiku, kdy už se v šuplíku nedá najít čistá ponožka a rodina trochu prdlá. Doma musí makat všichni ostatní, protože já přeci musím uklidit psíkům, vyprat psíkům, blbnout s psíkama ..... a tak :-)

    OdpovědětVymazat