STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...

STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...
Informace o knížkách

středa 21. října 2015

MÝM ČTENÁŘŮM

Už několikrát jsem se setkala s otázkou, jestli se mi nejdřív zalíbí prostředí a do toho dosadím příběh nebo mě nejdřív napadne příběh a pro ten si pak vyberu to nejvhodnější prostředí. 


Upřímně – je to tak padesát na padesát. K napsání Dračí krve mě inspirovalo cestování po Ekvádoru. U první knížky pro děti, Meče s pánů z Velhartic, mne nejdřív napadl základ příběhu a teprve potom mě okouzlil velhartický hrad a další detaily jsem už uzpůsobovala – samozřejmě po návštěvě – hradu a Velharticím jako takovým. 

Druhá knížka – Meč a dívka z Herštejna – se pak už odehrávala automaticky v prostředí zvoleném pro knížku první. 

O Velharticích jsem na blogu zatím nepsala a... je to škoda. Už proto, že krásnou procházku jde po okolí impozantního hradu podniknout v kterémkoli ročním okolí. Velhartice leží mezi městy Klatovy a Sušice a kromě hradu, který je prostě nepřehlédnutelný, stejně jako skanzen ležící v podhradí, určitě stojí za návštěvu i další místa. Náměstí s kostelem Narození Panny Marie, který pochází již z roku 1240 a kašnou. Cyklostezky a turistické trasy. Rybník Bušek, který nemůže nepřipomenout Buška z Velhartic. Osamělý kostelík, který byl inspirací nejen pro K. J. Erbena, ale i pro Meč a dívku z Herštejna. Ostatně Velhartice – i když ne k tvorbě – ale k odpočinku inspirovaly i Jana Wericha, který si nedaleko postavil chatu. 

Já osobně jsem si z Velhartic asi nejvíc oblíbila hradní most – nabízí nádhernou vyhlídku i prostor pro fantazii, jak ho člověk opouštěl, kdyby dveře do věže i zpátky do hradu zůstaly zamčené . Ale nejlepší je podniknout výlet a to svoje nej místečko si pak už najde každý sám.

více o hradu Velhartice zde


                                        Zdroj fotografie: Hrad Velhartice

Žádné komentáře:

Okomentovat