STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...

STRÁNKY KNIŽNÍ SÉRIE MEČ A...
Informace o knížkách

pátek 22. ledna 2016

ARTHUR BENJAMIN, MICHAEL SHERMER – TAJEMSTVÍ BLESKOVÉ MATEMATIKY – RECENZE


Od chvíle, kdy jsem se s matematikou setkala, jsem si s ní velmi upřímně nerozuměla. Jistě, asi jako každý jsem se naučila sčítat a odčítat, násobit a dělit, prokousala jsem se i dělníky, kteří mají vykopat příkop či postavit zeď, auta jedoucí rychlostí x z bodu A do bodu B a rychlostí y z bodu B do bodu A se v mém pojetí míjela na těch nejnemožnějších místech... Když došlo na rovnice o dvou neznámých, integrály a další podivné názvy, byla jsem ztracená definitivně. A při sčítání a odečítání větších čísel si do dneška pod stolem nebo nenápadně za zády pomáhám počítáním na prstech... Přesto nebo právě proto jsem se rozhodla přečíst si knihu Tajemství bleskové matematiky od nakladatelství Kniha Zlín... abych se přesvědčila, jestli opravdu existuje způsob, který by mě zbavil pocitu, že čísla jsou za trest a že bez svých deseti prstů bych si nespočítala ani kolik mi mají vrátit v obchodě...

Musím se přiznat, že úvodu o tom, že matematika je krásná a oblíbit si ji může úplně každý, jsem příliš velkou pozornost nevěnovala. Protože přesně tohle jsem už slyšela tolikrát, že jsem raději chtěla přejít rovnou k věci. Budu tedy najednou počítat jako když bičem mrská nebo nebudu.
Prvních pár stránek o násobení dvojciferných čísel mi přišlo snadných. Ano, tohle musí pochopit každý. Pak ovšem zase přituhlo a poprvé padlo magické slovíčko „trpělivost“.  Trpělivost, díky které se člověk naučí zvládat z hlavy druhé mocniny (pozor, opět dvojciferných čísel! ), podobné triky pro sčítání a odečítání všeho, co sečíst či odečíst jde. A pak násobení a dělení pro pokročilé...
Poctivě jsem se snažila číst i počítat, hodně věcí bych asi i natrénovat dokázala, ale... chyběla mi trpělivost. Chtě nechtě jsem si musela přiznat, že nejspíš bude pravda, že i zdánlivý matematický antitalent se může naučit víc, než si sám myslí. Jako u všeho ale musí mít zájem a trpělivost, stejně jako při hře na hudební nastroj, při kreslení, při ručních pracích, při psaní... A to je přesně to, co mě – pokud jde o matematiku – chybí a právě proto zůstanu u svých osvědčených postupů... ale s vědomím, že kdybych opravdu chtěla, mohla bych třeba právě díky této knize mnohé změnit

Vydává Kniha Zlín

★★★★★

Zdroj fotografie: www.knihazlin.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat